Bön & Mission

Bön

Bönen är en viktig faktor i vårt arbete och för att det skall ske en förändring i det andliga klimatet i Vrigstad och Sävsjö kommun. Välkommen på bön:

• Källan, bönesamling i andaktsrummet, onsdagar kl 19.00.
  • Söndagar, drop-in 30 min före gudstjänst i bönerummet.
  • Gemensamt med Pingstkyrkan (i regel) varannan onsdag.

Se Kalendern för aktuella dagar och tider.

Mission

Vrigstad Missionsförsamling finns med och stöttar Equmeniakyrkans missionsarbete, som finns i många länder utöver världen, genom ekonomiskt stöd och förbön. Läs gärna mer på Equmeniakyrkans hemsida. Dock har vi två missonsprojekt som vi brinner särskilt för:

Församlingens missionärer

Sedan hösten 2010 har vi stöttat Petter och Andrea Vallejos Hermansson med deras arbete i Ecuador. Vi kallar dem församlingens missionärer då vår församling får ha möjlighet att stödja dem genom förbön, kontakt, information och ett ansvar för en del av ekonomin. Samarbetet mellan församlingen och församlingens missionärer sker inom ramen för Equmeniakyrkans ordinare missionsarbete. Följ Vallejos Hermanssons arbete på deras blogg.

Skolkyrkan

Tillsammans med flertalet av församlingarna i kommunen är vi också engagerade i Skolkyrkan i Sävsjö kommun. Genom Skolkyrkans försorg finns det skolpastorer på Rörviks skola samt på Hofgårdsskolan, Kristna skolan och Aleholmsskolan i Sävsjö.
Deras främsta uppgift är att stötta Ny Generations-grupperna (kristna skolgrupper) på dessa skolor. Skolkyrkan driver också ungdomshuset Mejeriet i Sävsjö.