Temahelg kring psykisk hälsa

Alf B Svensson är en välkänd psykolog, författare, debattör och föreläsare. Han brinner för att hjälpa människor med sina relationer och sin psykiska hälsa.

”Ska vi få ett rikt och meningsfullt liv ska vi vårda våra relationer, hitta en livsuppgift och bry oss om andra. Men också vara tacksamma, förlåta andra och oss själva och utveckla vår existentiella hälsa”.

Utifrån sin erfarenhet talar Alf B Svensson också om att upptäcka både våra naturliga och våra andliga gåvor.

Välkommen till denna tema helg 9-10 mars med följande samlingar, som arrangeras tillsammans med Pingstkyrkan:

9 Lördag
9.00 ”Lycklig – hur blir man det?” Frukost på Vrigstad värdshus. Anmäl dig senast 7 mars till Sylvia Swerlander 070-58 34 431 eller Christoffer Fasth 070-56 86 950. Frukosten kostar 100 kr och är subventionerad för att du lättare ska kunna bjuda med dig någon. Välkommen!
18.00 ”Vårda dina relationer.” Kvällsmöte i Pingstkyrkan.
10 Söndag
10.00 ”Upptäck alla dina gåvor.” Gudstjänst i Missionskyrkan.