Helg med Magnus Helmner

20-21 april

Magnus Helmner, som växte upp i Vrigstad, arbetar numera med diakoni i Fisksätra församling. Han är också sångare och låtskrivare.
Han är aktuell med det nya albumet Pilgrim där tro och uppbrott är teman för hans sånger.

– Pilgrimslivet svarade mot min andliga längtan när jag som vuxen kände att jag på allvar ville hitta hem till min tro, säger Magnus.
I Fisksätra leder han bland annat pilgrimsvandringar. Samtidigt som man vandrar fokuserar man på nyckelorden frihet, enkelhet, tystnad, bekymmerslöshet, långsamhet, andlighet och delande.

Under en helg i april får vi uppleva med flera olika sinnen. Tillsammans med Magnus prövar vi på en kortare vandring. På lördagskvällen är det konsert med Magnus Helmner, Robert Öberg och en grupp lokala sångare. Magnus medverkar också i söndagens gudstjänst.

20 Lördag
13.00 Pilgrimsvandring. Samling vid Missionkyrkan.
19.00 Konsert. ”Pilgrim – sånger för vägen och livet” med Magnus Helmner, Robert Öberg och lokala sångare.
21 Söndag
10.00 Gudstjänst – ”Käpp & stav”.Magnus Helmner m fl. Söndagsskolan på tillsammansgudstjänst i Pingstkyrkan.